13 razloga zašto: Netflix objavio rezultate studije o utjecaju serije na tinejdžere

Nakon mješovitih reakcija, recenzija i komentara na sve popularniju seriju 13 razloga zašto (13 Reasons Why), Netflix je odlučio sprovesti jednu širu globalnu studiju o utjecaju ove serije na gledateljstvo. S obzirom na to da se serija bavi jako osjetljivom tematikom, suicidom tinejdžera i razlozima i motivima koji dovode do toga, tematikom koja je u nekim sredinama postala i prvorazredni društveni problem, Netflix je u suradnji s Centrom za medije i ljudski razvoj Sveučilišta Northwestern fokus usmjerio upravo na tinejdžere-gledatelje serije, ali i na njihove roditelje. Netflix je tako reagirao na brojne kritike koje su ukazivale na opasnot glamurizacije suicida, odnosno svojevrsne romantizacije suicida koji bi kroz prizmu serije mogao nekima biti i privlačan.

>> 13 Reasons Why: Zvijezde serije imaju 13 savjeta za preživljavanje srednje škole (VIDEO)

Netflix je tako odlučio istražiti stavove publike i roditelja o ovoj seriji. Na službenom blogu  kompanije, Brian Wright je napisao da su od početka u Netflixu smatrali da je riječ o djelu koje može biti faktor promjene. Sudeći prema rezultatima istraživanja, moglo bi se reći da su bili i u pravu. Naime, istraživanje je pokazalo da je serija ohrabrila mnoge tinejdžere da govore o svojim problemima, potraže i pruže pomoć svojim prijateljima i kolegama. Ukratko, ovo su ključne točke rezultata studije:

  • 71% tinejdžera i mladih smatra da je serija relevantna, odnosno da se mogu poistovjetiti s tematikom;
  • gotovo 75% ispitanika/ca je reklo da im je serija pomogla da na udobniji način procesuiraju i govore o teškim problemima;
  • više od 50% njih se, nakon gledanja serije, ispričalo drugima zbog svog lošeg ponašanja i ispričalo onima prema kojima su se loše odnosili u prošlosti;

>> 13 Reasons Why: band sa soundtracka javno govori protiv serije

  • gotovo 75% tinejdžera je izjavilo da su pokušali biti pažljiviji u odnosima s drugima nakon gledanja serije;
  • više od polovice ispitanih roditelja želi više naputaka i savjeta stručnjaka za mentalno zdravlje (kao odgovor, dodatni su materijali i resursi dodani na stranicu 13reasonswhy.info, koji će sada uključivati i specifičan vodič gledanja);
  • Dvije trećine roditelja je zatražilo da glumci izađu iz svojih uloga kako bi govorili o ovom problemu i raspravljali o tome kako doći do i dobiti podršku (kao odgovor, drugoj sezoni i pojedinim epizodama dodat će se kraći uvodni klip u kojem će mladi glumci govoriti u svoje ime, a kako to izgleda možete pogledati u videu ispod).

Prateći rezultate studije, kompanija je najavila i emisiju koja će uslijediti nakon epizoda, u kojoj će sudjelovati glumci i glumice, stručnjaci i pedagozi kako bi dodatno produbili rasprave o problemima tinejdžera. Studija, uvodi samih glumaca i svojevrstan ”after” svake epizode sugeriraju da se Netflix ozbiljno odlučio pozabavaiti gorućim problemom suicida tinejdžera i mladih, bullyinga u školama i ostalim tipovima ponašanja i navikama koji stvaraju ogromne psihološke i egzistencijalne terete i poteškoće. Ono što je istraživanje ukratko pokazalo, jest vrijednost serija kao medija te relevantnost pop-kulturne matrice u prenošenju poruka koje nadilaze sferu puke zabave i dotiču se krucijalnih problema, edukacije, prevencije i potencijalnih rješenja. Isto tako, pokazalo je i to da mlađa publika itekako kritički i razumno pristupa pojedinim medijskim sadržajima, što se izravno protivi brojnim tezama o mladima kao pasivnim konzumentima. U iščekivanju druge sezone serije 13 razloga zašto koja bi trebala stići u drugoj polovici ove godine, palac gore za ovu Netflixovu inicijativu i angažiranost.

>> 13 Reasons Why: 7 novih glumaca priključuje se sezoni 2!

 

Komentiraj

Komentara