5 razloga zašto gledati AMC-jevu seriju Into the Badlands

Akcija, borilačke vještine, postapokalipsa, drama – linije su to koje uokviruju koncept i usmjeravaju radnju sadržajno bogate, dinamične i vizualno atraktivne serije Into the Badlands. No, ova serija sadržava još mnogo, mnogo toga: žanrovske odrednice funkcioniraju samo kao polazišne točke razgranate i uzbudljive priče. Nakon što smo u jednom dahu pogledali prve dvije sezone i dok s nestrpljenjem očekujemo treću, koja će se na kanalu AMC Hrvatska premijerno emitirati 26. travnja, odlučili smo secirati ovu seriju i izdvojiti 5 ključnih razloga zbog kojih svatko tko još nije, definitivno mora pogledati ovu seriju.

5. Nema tipičnih heroja, nema moralnih vertikala

U kontekstu postapokaliptičnog svijeta, nerijetko nailazimo na brojne serijske i filmske naslove koji u središtu radnje imaju takozvanog heroja koji pravim, moralno ispravnim i junačko hrabrim odlukama i potezima samostalno riješava komplicirane situacije i spašava svijet. Tipičan je to obrazac koji u ovoj seriji nema mjesta: u ukrotnom svijetu Badlandsa je gotovo pa i nemoguće zadržati moralno neokaljani kurs. I to je, za dinamiku serije i pozicioniranje šarolike palete likova, dobra stvar. To je itekako dobro i za nas gledatelje koji na taj način možemo doživjeti i proživjeti ovu priču na sveobuhvatan i kapilaran način.

4. Fotografija, efekti i estetika serije

Teško bi bilo naći i najmanju zamjerku u estetskom smislu. Počevši od fotografije, moglo bi se bez zadrške reći da su kreativci koji stoje iza ove serije nadmašili sami sebe. Makro i mikro slike precizno zahvaćaju panoramske specifičnosti ambijenta, kao i iznimno važne detalje svakog pojedinog lika, prostora i elementa koji su sastavni dijelovi priče. Kombinacija boja – što prirodnih a što post-produkcijski izvedenih, originalna kostimografija i pitoresknost pejzaža grade jednu živu, opipljivu atmosferu serije. Neki su, na tom tragu, ustvrdili da tako sočan i moćan prikaz postapokaliptičnog svijeta nismo vidjeli od posljednjeg Mad Maxa. Potpisujemo usporedbu!

3. Različitost

Specifičan tip feudalnog društva koje se izgradilo 500 godina nakon što je rat dotukao civilizaciju, uz svu svoju surovost, brutalnost i strogu hijerarhiju, uspijeva na malim ekranima unijeti prijekopotrebnu dozu kulturne, etničke, rasne i rodne različitosti. Iako se Badlands nalazi negdje u bivšem SAD-u, likovi koji tom zemljom lutaju i preživljavaju te likovi koji upravljaju, robuju ili štite pojedine teritorije reprezentiraju različite društvene i kulturne grupe. Serija na taj način kombinira ono pojedinačno s onim općim: u tom se smislu Into the Badlands nameće kao naslov koji nije koncentriran na jedan društveni kontekst, već se u njemu zrcale i fragmenti univerzalnoga.

2. Likovi

Serija Into the Badlands je na male ekrane donijela spektar nevjerojatnih likova, čije su individualne priče naprosto fascinantne. Osebujni su to likovi,  ispočetka definirani samo onoliko koliko je potrebno da bi tijek priče postepeno, sloj po sloj, izgrađivao i razgrađivao njihove karaktere, putanje i odnose. Govoreći o odnosima, mreža koja ih vezuje je iznimno kompleksna i intrigantna, a u pojedinim trenucima nedokučiva i mistična. Vještine likova su na briljantan način portretirane, postepeno otkrivene, dok svaki lik ima potrebnu dozu originalnosti i autentičnosti kojima se ističe i kojima utječe na tijek radnje. U moru osebujnih likova, posebno se izdvajaju ženski likovi čiji su narativni tokovi teški, komplicirani te žene koje svojim akcijama i karakteristikama uspijevaju eliminirati standardne načine pasivizacije i objektivizacije žena u sličnim žanrovskim djelima. I to valja toplo pozdraviti!

Emily Beecham kao The Widow

1. Najbolje borbe na televiziji

Ipak, uz navedene razloge koji čine samo jedan manji dio sklopa motiva zbog kojih je ova serija nepropustiva, posebno mjesto zauzimaju borbe. 500 godina nakon tragedije koja je svijetu priredila agonijski, teški i sirovi postapokaliptični scenarij, koji figurira kao svojevrstan futuristički srednji vijek, tehnologija je znatno oslabljena, a oslabljene su i mogućnosti oružanih borbi. Ljudi se tako pretežito oslanjaju na vlastite fizičke sposobnosti i na hladno oružje, poput mačeva, sjekira i noževa. Mačevi su impresivni, a još impresivnije djeluju kako one raskošne, tako i one sirovije borbe; kako one u kojima sudjeluje više ljudi, tako i borbe jedan na jedan. Sve u svemu, akcijski i borilački elementi ove serije funkcioniraju besprijekorno, a već dugo nismo naišli na takav intenzitet i elektricitet koji nijansiraju gotovo svaku borbu, borbu koja nije tu samo radi sebe ili radi efekata, već je sastavni dio cjeline ove brutalne i vrhunske serije.

Komentiraj

Komentara