Broad City – Sex i grad za hipstere

Nova serija Comedy Centrala Broad City zaokupirala je umove mladih hipstera i anti-damskog pokreta u samo jednoj sezoni od 7 epizoda. Ipak, to je samo početak.

broad-city-for-mass-appeal-

Ilana (Ilana Glazer) i Abbi (Abbi Jacobson) cure su u svojim dvadesetima i žive u New Yorku. I tu, naravno, leži poveznica sa Sexom i gradom, njujorškoj ljubavnoj priči o ženskom prijateljstvu i cipelama. I tu, naravno, leži različitost sa Sexom i gradom. Abbi i Ilana imaju čuda jeftinih cipela u svom specifičnom vintage volim-se-odijevati-bolesno-i-boli-me-k stilu, predstavljaju vrlo živopisne njujorške likove, odnosno djevojke, najbolje prijateljice, u svom svijetu, često i na drogama. Njihov divlji odnos prožet je i lezbijskim motivima, Ilana konstantno sanjari o Abbi no to nikad ne pređe u stvarnu lezbijsku vezu, iako dosta komičnih situacija iz ovog odnosa slijedi. U jednoj sceni, Ilana se naljuti na Abbi što se u prošlosti ljubila s nekom drugom curom, dok je ona uvijek mislila da će svoju biseksualnost istraživati s njom.

Broad City 3

Osim stila, velika razlika u dvjema njujorškim serijama je što se u Broad Cityju zapravo skoro pa ništa ne događa. Cure ne sanjare o princu na bijelom konju, iako je Abby zaljubljena u susjeda pa ga zna halucinirati. Za razliku od seksualnih, ljubavnih i na tu stranu istaknutih „ženskih problema“, problematika Broad Cityja otprilike se sastoji od skupljanja novaca za koncert ili izbjegavanje posla na poslu. I tu, naravno, dolazimo do još jedne njujorške serije koja je imala prvenstvo nad istraživanjem teme „ničega“ – a to je bezvremenski klasik Seinfeld. No nemojte se zavarati, ove komedije po ničemu drugome nisu slične. Seinfeld je svoju dozu ničega prošao u devedesetima, a sada to rade ove cure. Koje su dosta gadne, dosta i piju i rigaju.

s

No neka vas ni to zavara, jer Abbi i Ilana ne boje se pomicati granice i u tome izgledaju iskreno. Ovo je njihova serija, njihov vid onoga što je smiješno. A komičnost ne proizlazi samo iz toga što imaju duhovit pogled na beznačajne životne situacije nego što se vidi da su u tome iskrene, da to i žive. Nije olako odbaciti i činjenicu da je Broad city isplivao iz mora web komedija (cure su svoju seriju prvo prikazivale na webu) i dobio zeleno svijetlo Amy Poehler (Parks and rec) koja seriju producira.

Na temeljima koje su postavile komedije poput Bez oduševljenja, molim,  Louijea, Seinfelda, Broad City izgradio je jednu kuću nove generacije. No, je li moguće da ovakav tip komedije bude shvaćen preširoko (ipak se radi o „ničemu“), ekskluzivno (samo za hipstere) i pomalo odbojno (čak ni hipsteri ne vole cure koje rigaju)? Iako ta opcija ostaje otvorena, ostaje i činjenica da je Broad City revolucionarizirao istraživanje „ničega“ nakon Seinfelda, pa ako volite bezvremenski klasik, pogledajte i njegovu bebu.

a4f13b60-b46b-11e3-b495-21b33d8b31ba_Truck-Dancing