Igra prijestolja: Producenti odgovorili na kritike Bitke za Winterfell

Posljednja je epizoda Igre prijestolja bila jedna od najiščekivanijih do sada. ‘Nabrijavanje’ fanova trajalo je već neko vrijeme, te je šire gledateljstvo, vodeći se očekivanjima koja su građena marketinškim akcijama, na kraju podijeljeno. S jedne strane su oni koji su epizodom oduševljeni, a s druge oni koji su epizodom razočarani. Potonji je tabor lansirao jako oštre kritike producentima i showrunnerima epizode koja se u potpunosti bavila Bitkom za Winterfell.

Kritike su bile raznovrsne, dok je najviše zamjerki išlo u smjeru svjetlosti, odnosno mraka. Mnogi su se gledatelji žalili zbog nejasne vizualne artikulacije gotovo čitave epizode – kritike se većinom oslanjanju na poteškoće u praćenju pojedinih scena, akcija pojedinih likova i razvoja, dinamike bitke. Njima je odgovorio Fabian Wagner, koji je s ostalim kreativcima radio na epizodi. Wagner kaže da su showrunneri (Benioff i Weiss) tražili od ekipe da stvore jednu klaustrofobičnu, potpuno kaotičnu atmosferu kako bi se i gledatelji ‘izgubili’ u metežu bitke. Ukratko – kako bi iskusili dezorijentiranost protagonista.

Drugi su pak kritizirali cjelokupnu dinamiku epizode, kao i nejasnoće oko određenih mitoloških obrazaca koji su se konstantno provlačili kroz priču a koji su, prema nekim gledateljima, ostali visiti u zraku. Treći su bili nezadovoljni nedostatkom drugih bića u službi Kralja noći, poput ledenih paukova. Njima su odgovorili Benioff i Weiss – kazali su da je bilo jako teško, gotovo pa i nemoguće, vizualizirati ‘ledene paukove’ koji bi izgledali dovoljno strašno, a ne samo čudno, a možda i komično.

Kako god, Bitka za Winterfell – kako je dobar dio fanova preimenovao epizodu nasovljenu Duga noćpolučila je enorman uspjeh za HBO i samu seriju. Ponovno su rušeni rekordi gledanosti – pred ekranima je sjedilo više od 17,8 miljiuna ljudi. Pred nama je još polovica sezone, koja će označiti i kraj Igre prijestolja. No, HBO već priprema nove serije, a jedna od njih zvat će se poput posljednje epizode – Duga noć. Budući da su mnoga pitanja oko Kralja noći ostala otvorena, potencijalne ćemo odgovore najvjerojatnije pronaći upravo u toj seriji, koja bi već iduće godine trebala izaći.