Matej Merlić: Pobjednik natječaja za najbolji scenarij na NEM-u Zagreb (INTERVJU)

Matej Merlić mladi je producent iz Zagreba, zaposlen je u produkcijskoj kući Castor Multimedia, bavi se filmskom glazbom i pobjednik je ovogodišnjeg natjecanja za najbolji scenarij unscripted formata na NEM-u Zagreb. S Matejom smo razgovarali o vrlo zanimljivom nagrađenom projektu, dokumentarnom serijalu Opstanak, koji se upravo prikazuje na HRT-u, i raznim drugim stvarima.

Pobijedio si na natječaju za najbolji scenarij na NEM-u Zagreb. Reci nam nešto o svom projektu!

Projekt se zove Travel Bug ili na hrvatskom Putna groznica. Riječ je o live studijskom interaktivnom putopisnom game showu u kojem se dva tima natječu jedan protiv drugog tako da putuju po virtualnoj mapi jednog internacionalnog grada. Timovi se sastoje od dvaju igrača – jedne slavne osobe i jednog „običnog“ čovjeka, a tema svake epizode uvijek je neki drugi grad. Timovi se natječu jedan protiv drugoga ne samo odgovaranjem na pitanja o tome gradu nego i izvođenjem raznih zadataka, primjerice plesanjem plesa toga mjesta, pjevanjem na lokalnom jeziku i slično. U slučaju da timovi ne znaju odgovor, gledatelji kod kuće imaju priliku logirati se u aplikaciju Travel Bug, odgovoriti na pitanje ili čak izvesti zadatak preko kamere na pametnom telefonu. Naravno, ako dobro odgovore na pitanje i ako dobro izvedu zadatak, mogu svojim znanjem osvojiti, to jest oduzeti novac natjecateljima u studiju. Cilj nam je bio maksimalno slomiti tu granicu između gledatelja kod kuće i natjecatelja u studiju i vjerujemo da smo Travel Bugom upravo to i uspjeli. Primjerice, kada kod kuće gledaš emisiju poput Milijunaša i kada znaš odgovor i misliš: Joj da bar mogu ja sad odgovoriti… Ideja nam je upravo ta da gledatelje kod kuće maksimalno aktiviramo i damo im šansu da ravnopravno sudjeluju. Tko zna, možda s Travel Bugom bude više milijunaša!

Format je zgodan jer je edukativan, zabavan i interaktivan. Zajedno smo u Castor Multimediji osmislili taj projekt, a HRT je još prije nekoliko godina pokazao interes za Travel Bugom i pritom otkupio prava za prvu sezonu na tadašnjem međunarodnom game show natječaju koji su organizirali. Nažalost, još nije došlo do produkcije formata, no nadamo se da smo nakon uspjeha na NEM-u korak bliže tomu.

 

Spomenuo si Castor Multimediju, producentsku kuću u kojoj radiš. Na kojim projektima trenutačno radite?

Nedavno je na HRT-u krenuo Opstanak, naš dokumentarni serijal o demografiji u 7 epizoda. Jako je to lijepo ispalo, prošli smo cijelu Hrvatsku, išli smo u Njemačku, Irsku, Sloveniju. Htjeli smo oslikati sadašnje demografske trendove, ali smo i naišli na puno tužnih ljudskih sudbina. Ima dijelova Hrvatske koji su jako zapušteni i gdje su problemi jako prisutni. Puno nam je sugovornika spomenulo da vide Zagreb i obalu kao državu za sebe, a ostatak zemlje kao neku drugu priču. Puno ljudi bježi van iz Hrvatske, ali opet nije sve crno-bijelo: neki su se vratili zbog loših iskustva vani te smatraju da je ipak u Hrvatskoj bolje. Uspjeli smo s pomoću Opstanka uhvatiti neku opću sliku ovog zapuštenijeg dijela Hrvatske. Serijal je jako vizualno atraktivan, poetičan, ali i emocionalan. Napravljen je tako da publika može maksimalno objektivno doživjeti taj problem te u nadi da će potaknuti neke promjene u sustavu.

Imamo i dva kratka igrana filma na kojima radimo. Ovo smo ljeto završili snimanje filma Ništa ja tebi ne govorim, samo kažem redateljice i scenaristice Sanje Milardović, koji je podupro HAVC i kojim smo sudjelovali na radionici European Short Pitch. Naslov filma nam je u početku, naravno, bio predugačak i malo čudan, ali smo ga po putu zavoljeli. Čak su nam i zainteresirani koproducenti rekli da je ”little odd but we like it”. Također razvijamo i film s nagrađivanim redateljem i scenaristom Zvonimirom Jurićem. Film je prijavljen na natječaj HAVC-a i ako sve bude u redu, ideja nam je snimati ga iduće godine.

U razvoju imamo i kriminalističku dramsku seriju Sjene u mraku. Okupili smo odličan scenaristički tim koji predvodi autor projekta Dubravko Merlić, a pridružila nam se i nagrađivana redateljica Dubravka Turić. Njezine filmove jako volimo, a njezin uspjeh i talent potvrđuju i nagrade u Cannesu i Veneciji. Redateljski pristup koji je osmislila za Sjene pogađa točno ono što i sam sadržaj nekako dirigira. Rekao bih, nekako u stilu američkih i skandinavskih noir serija, ali ipak s jednim originalnim potpisom koji će, siguran sam, fenomenalno i drukčije oslikati atmosferu u Hrvatskoj.

Radnja je smještena u Osijeku, a priča se vrti oko Božidara Lukasa, moćnog osječkog odvjetnika kojemu na adresu dolazi sablasna kolažna crno-bijela fotografija. Lukas se ne uzrujava sve do trenutka dok njegova kćer ne bude ritualno ubijena. Tu postaje jasno da se na obitelj okomio um bolesnih namjera koji postupno, kroz epizode, na isti način nastavlja ubijati ostale članove Lukasove obitelji. Ono što je intrigantno u ovoj priči jest što ubojica nakon svakog ubojstva ostavlja sličnu crno-bijelu fotografiju i jedno slovo. Slučaj je dodijeljen inspektoru Vukmanoviću koji pokušava riješiti misterij. Bit će to jako zanimljivo, dinamično i nabrijano. Baš uživamo u razvoju radnje i likova. Scenariji su pri kraju, imamo neke zainteresirane koproducente koje smo sada upoznali i na NEM-u. Vjerujem da će za koju godinu publika uživati u gledanju, jednako koliko i mi uživamo u raspisivanju.

Za dokumentarni serijal Opstanak radio si i glazbu. Kako si to uskladio s produkcijom serijala?

Skladanje glazbe za Opstanak bio mi je pravi odmor nakon cijelog dana rada na produkciji. Morao sam se pomiriti s tim da nekoliko mjeseci neću spavati jer sam, kad bih bio gotov s producentskim dijelom posla, oko 7 navečer krenuo u studio i ondje bih bio do iza ponoći. Ali stvarno sam uživao u tome, jako volim raditi glazbu za filmove i serije. Odgovara mi filmska glazba jer zapravo ne pripada nekom određenom žanru. Bitno je u principu osjetiti atmosferu, emociju djela i njome upotpuniti vizualni dio. Volim pri skladanju glazbe za filmove i serije pristupati dramaturški, ali i vrlo oprezno, često i minimalistički.

Koju seriju trenutačno gledaš?

Sada gledam drugu sezonu Mindhuntera. Prva je sezona bila malo sporija, ali svejedno odlična. Malo sam imao dojam kao da je prva sezona tu da postavi radnju za drugu, ali nije mi to smetalo. Fan sam opusa Davida Finchera, tako da sumnjam da će me razočarati drugom sezonom. Pripremam se također gledati treću sezonu serije True Detective. Sada nakon dosta gužvovite i radne godine i nakon uspješnog NEM-a, napokon mogu pogledati sve što sam dosad propustio.

Koja ti je serija obilježila djetinjstvo?

Prijatelji! To smo kao klinci sestra i ja gledali na televiziji. Tada nije bilo bingeanja, nego si upalio televiziju, pa što bude. Naravno da smo uvijek pogodili Prijatelje. Čak sam ih opet upalio prije koju godinu, čisto iz neke dosade, jer mi sjajno odgovara taj format od 26 minuta, znaš što će se dogoditi i mozak na pašu! Definitivno jedna od najuspješnijih sitcoma ikad!

Koje bi serije preporučio čitateljima Serijskog ubojice?

Mindhuntera! To mi je sad špica. Preporučujem i serije kao što su Most, The Killing. Skandinavska produkcija stvarno fenomenalno radi i za svaku je pohvalu – razvaljuju. Imaju specifičan stil koji jako lijepo funkcionira u razvoju narativa. Definitivno su svojom produkcijom svijetu pokazali da ne mora sve biti na engleskom da bi bilo dobro!

Komentiraj

Komentara