Momci s Madisona: Kraj jedne ere

Sinoć su nakon sedam sezona zvršili Momci s Madisona. Ako ste očekivali da se serija zaključi s konačnim odgovorima na sva pitanja koja vučemo već osmu godinu, zanemarujete dvije stvari: Momci s Madisona nisu takva drama i likovi su u njoj previše slojeviti da bi samo tako odjahali u zalazak sunca. I drugo, autor serije je Matthew Weiner, čovjek koji se brusio na Obitelji Soprano, seriji s finalom koje još izaziva svađe i kontroverzu. A Weiner to finale obožava. Idu spojleri.

Na kraju svih krajeva Joan je odabrala karijeru i novi biznis umjesto Richarda nakon što joj ovaj postavi ultimatum – ili karijera ili on. U rijetko romantičnoj sceni za Momke, Peggy i Stan dojure jedno drugom u zagrljaj. Roger odluči oženiti Marie. Betty želi da djeca nakon njezine smrti ostanu kod njezina brata.
A Don? Gospodina Drapera kotači auta dovedu u Los Angeles. Njegova veza s ljudima koje je ostavio iza sebe isključivo je telefonska: kroz suze razgovara s umirućom Betty, kroz suze razgovara s ljutitom Peggy, ali se ne okreće kući. Završit će u jednoj od brojnih skupina za samootkrivanje kakve su cvale početkom 1970-ih i, dok u položaju lotosova cvijeta sjedi s ostalima na litici nad oceanom na licu će mu zasjati smješak. Vjerojatno ne zato što je pronašao mir, već zato što mu se vratila kreativna žica. Jer, odmah nakon tog smješka prelazimo na I’d Like to Buy the World a Coke, legendarnu Coca-Colinu reklamu iz tog doba. Pretpostavljamo da nas se navodi na zaključak da je za reklamu odgovoran Don.
I to je to. Nakon 92 epizode ovako smo ostavili oglašivačko društvo iz New Yorka. Pratili smo ih kroz desetljeće njihovih uspjeha i slomova, privatnih i profesionalnih podjednako, u eri koja je slomila konzervativnu Ameriku i otvorila put za liberalnost s kojim se društvo nije znalo nositi. Fascinantnoj seriji možemo zahvaliti za nevjerojatno zadovoljstvo koje može pružiti priča u kojoj – kad je vješto izvedena – svakodnevni život izgleda uzbudljivije od bilo kakve fantazije.

Komentiraj

Komentara