Space Force: Neočekivani mix umjerene satire, patriotizma i znanosti (RECENZIJA)

Kad je prvi put objavljena ideja o humorističnoj tv seriji koja će pratiti znanstvenike, vojnike i astronaute zadužene za novootvorenu granu američke vojske, čija će zadaća biti vratiti čovjeka na mjesec, mnogi su očekivali tešku satiru američke vlade i vojske. Uz to, s obzirom na to da su tvorci serije Steve Carell i Greg Daniels, mnogi su očekivali i da će ovo biti znanstvena/vojna verzija poznate serije U uredu.  Međutim, nakon gledanja prve sezone, možemo zaključiti da to nije tako.

Razočarenje godine?

Iako nudi smiješne pa čak i ponekad (ali rijetko) urnebesne trenutke, Space Force definitivno nije opravdao visoka očekivanja. Ako uzmemo u obzir iznimno poznatu postavu, kojoj humoristični žanr nije nepoznat, serija nije postigla ni 50% svog potencijala. Kada imate glumce poput Stevea Carella, Johna Malkovicha, Bena Schwartza, Lise Kudrow, Noaha Emmericha, Patricka Warburtona i mnogih drugih, gledatelji se neće zadovoljiti blagom satirom i manje više neozbiljnom dramom. Ne samo to, nego čak često i podržava ideju predsjednika SAD-a u otvaranju i važnosti ove četvrte grane američke vojske. To ne bi bilo toliko čudno ni čak bitno, da se ova serija nije prethodno predstavljala kao satira istog.

SPACE FORCE

Patriotizam i PTSP

Iako je dosad od strane publike primila dosta kritika, od kojih su najčešći bili da je „bez zubiju“ (eng. toothless), lagali bi kad bi rekli da je loša. Iako nije ispunila očekivanja, pogotovo na strani humora, i dalje se radi o kvalitetnoj seriji. Naime, u pojedinim segmentima dobivamo i neočekivane trenutke patriotizma prikazane u obliku emocionalnih i motivirajućih govora, koji nisu ni sekundu prikazani satirično. Uz to, svakom epizodom saznajemo pozadinu glavnog lika (Steve Carell), odnosno njegovu ratnu prošlost i moguće znakove PTSP-a. Iako to smatram kvalitetom serije, s druge strane je opet možda neprigodno ako se radi o satiri kakvu smo očekivali.

Alexandria Ocasio-Cortez

Jedan od dosta zanimljivih trenutaka kojeg bi htjela naglasiti je bilo pojavljivanje lika koji je očita preslika američke političarke i članice Zastupničkog doma SAD-a Alexandrie Ocasio-Cortez, koja je već neko vrijeme veliki trn u oku Republikancima. Radi se o liku Anabele Ysidro-Campos (Ginger Gonzaga), koja je u jednoj od epizoda ispitivala glavnog lika na saslušanju na Capitol Hillu. Glumica Gonzaga koja je utjelovila sve popularniju političarku, iznimno je dobro „skinula“ njen glas, način govora, pokrete tijela i sami način iznošenja argumenata, koja su protivna osobi ili skupinama kojima se obraća. Mogu pohvalno reći da su ju u seriji prikazali kako ju očima vide i Republikanci i Demokrati. S jedne strane, blagom satirom su oponašali njen način govora i vraćanje na možda nepovezane, ali građanski važne teme, dok su s druge strane prikazali važnost njenih riječi te da ona zastupa narod, a ne vladu.

Sve u svemu, Space Force definitivno nije loša serija, no ujedno i nije ono što smo svi očekivali od nje. Ako tražite seriju sličnu U uredu, ovo neće biti serija za vas. Trenutno se po internetu priča o mogućnosti snimanja i druge sezone. Iako se publici nije pretežito svidjela serija i nema službene potvrde obnove, tvorci su izjavili da su trenutno u procesu pisanja ideja za nove epizode.

Prva sezona humoristične serije Space Force dostupna je na Netflixu.

Ivana Krmpotić

>> Kondor (Condor): Premijera druge sezone napete špijunske serije