The 100: Gora zadnja sezona od Igre prijestolja? (RECENZIJA)

Prije nekoliko sam mjeseci samopouzdano tvrdila da je The 100 jedna od serija koju bih mogla do kraja života gledati, jer ipak je to možda i prva serija koju sam krenula gledati čim je izašla. Likovi su mi prirasli srcu, radnja je bila uvijek zanimljiva, a i ta priča je pratila proteklih nešto više od 6 godina mog života. Od takvih serija se jako teško rastati. Međutim, nakon što sam pogledala zadnju sezonu serije, mogu slobodno reći; da je bar završila Montyjevim otkrivanjem nove “Zemlje”.

Višak nakon 5. sezone (spoileri 5. sezone)

Nakon što se na Zemlji ponovno vodio rat nuklearnih razmjera, grupa je bila prisiljena otići natrag u orbitu. Čekajući da se zemlja oporavi, Monty je shvatio da joj nema oporavka te krenuo u potragu za planom b. Na samom kraju epizode, Clarke i Bellamy se bude i pronalaze Montyjevog sina koji im pokazuje video njegovih roditelja (koji su umrli u međuvremenu jer nisu ušli u tzv. cryo-sleep), te im predstavlja novi planet u binarnom sunčevom sustavu. Clarke i Bellamy zagrljeni, u suzama od gubitka dvoje velikih prijatelja, gledaju u novi dom. Mnogi smatraju da je upravo to bio kraj serije, a ovo sve što je slijedilo nakon je bio samo bonus.

Dok je 6. sezona i dalje nudila nešto zanimljive priče, ova posljednja je u potpunosti uništila sve što je dosad napravljeno. Od samog pisanja koje je u trenucima zvučalo kao Krv nije voda pa sve do kriminala učinjenog nad određenim likovima, kod mnogih je obožavatelja bilo neoprostivo. Pa krenimo.

Bellamy (VELIKI SPOILER)

Od samog početka serija do kraja mnogo je glavnih likova izgubilo život. Većina njih su bili favoriti obožavatelja. Jasper, Lincoln, Monty, Harper, Lexa i mnogi drugi, svi su bili vrlo važni i dragi likovi pa su samim time dobili i tzv. časnu smrt. U njihovoj je smrti bilo neke važnosti i imala je smisla, a ispraćeni su na pravi način.

Lexa je dobila cijelu pjesmu “May we meet again”, Monty i Harper su spasili civilizaciju, a kroz Jordana je naglašena važnost mentalnog zdravlja i utjecaj traume gubitka voljene osobe. S druge strane, možda i najbitniji lik nakon Clarke, Bellamy, umro je na najgluplji i najnečasniji način. Na internetu se čak i pokrenula kampanja “Bellamy je zaslužio više”. I stvarno je.

Tijekom ovih 7 sezona Bellamy je imao uspona i padova, ponekad smo ga mrzili, a ponekad obožavali. No, sveukupno je lik imao drastičan rast. I onda ga se ubije kao “ovcu” ispranog mozga, da bi se na kraju ispostavilo da je bio u pravu i da je bez razloga umro. No, hajde, to se još nekako može oprostiti. Ali činjenica da nije imao nikakav oproštaj, osim sekunde plakanja ostalih likova (koji je bio dosta loše napisan i odglumljen), da je u trenutku bio ubijen i zaboravljen, to je Jasonu Rothenbergu neoprostivo.

Što je s vizualnim efektima? (Malo spoilera)

The 100 je tijekom svih ovih sezona često koristio vizualne efekte. Ako ćemo biti iskreni, oni nisu uvijek bili najbolji, ali su bili dobri u sklopu serije. Ne znam što se točno dogodilo u zadnjoj sezoni, možda su im smanjili budžet za isto, ali su sad bili kritični. Prikaz prolaska kroz anomaliju i prostor konačnog suda bi bolje izgledali da su ih snimili bez vizualnih efekata, pa makar mahali lišćem oko likova.

Uz navedeno, valja napomenuti i veliki promašaj kod scenarista, kojima su lajnovi zvučali toliko loše da smo sumnjali u kvalitetu glume glavnih likova. Za one koji su pogledali, sjetite se razgovora Lexe i Clarke u zadnjoj epizodi. Nisu samo lajnovi bili loši, već su scenaristi u radnji ostavljali rupe kako bi sebi olakšali sljedeći postupak. Tu se sjetite scene kako je Jordan cijelu vojsku izbacio s mreže, jer je dobio “ideju”.

Malo pozitive

Kako ne bi sve bilo crno, neke stvari u ovoj sezoni su ipak bile ok. Murphy i Octavia su u potpunosti odradili svoj put otkupljenja, a sama zadnja scena je bila lijepa i optimistična. Nadalje, u zadnjoj epizodi su vratili dosta značajne likove, što je zadovoljilo mnoge obožavatelje, ali naravno razljutilo neke druge, jer smatraju da je to samo bio način navlaćenja gledatelja.

Sve u svemu, nažalost moram reći da je tvorac Jason Rothenberg zadnjom sezonom uništio vlastitu seriju. Iako su neke stvari bile pozitivne, sveobuhvatna radnja, zapleti i raspleti nisu bili dovoljno dobri, a ono što je učinjeno s likom Bellamyja je neoprostivo. Bilo je lijepo svih ovih godina pratiti drage likove i ideje scenarista, šteta što nismo dobili jednako dobar završetak.

Ivana Krmpotić