Enola Holmes: Tanka je granica između Fleabaga i Dore istražuje (RECENZIJA)

Vrhunske serije, odlični dokumentarci, ništa posebno filmovi. To je ukratko opis Netflix original sadržaja. I dok su izradili uspješne serije poput Ozarka, Orange Is the New Black i Kuće od karata, iznimno popularne dokumentarce poput Jordanovog The Last Dancea i bizarnog Tiger Kinga, filmovi su nekako najčešće ostajali pod komentarom “just ok”.

Ono što možemo reći za novi film Enola Holmes je upravo to. Iako ima svojih kvaliteta, ovo je još samo jedan of Netflixovih filmova koji će, blago rečeno, ostati nezapamćen (barem među starijom publikom).

Odličan film za tinejdžerke

Prethodno navedene tvrdnje ne moraju nužno imati istu vrijednost svima. Odnosno, iako se vjerojatno mnogima film neće previše svidjeti, vjerujem da bi mogao biti jako kvalitetan film tinejdžerkama i to iz razloga jer je film više o odrastanju mlade djevojke nego što je šerlokovski tip. Točnije, radnja ponajviše prati borbu mlade djevojke za svoje ideale i da postane ono najbolje što može biti, a ne samo dama koja će se dobro udati. I s te strane, film je odradio dobar posao. Priznat ću, i ja sam većinom uživala gledajući film.

Millie Bobby Brown je još jednom pokazala da ima bistru budućnost u industriji. Ne samo da je dobro odradila svoju ulogu nego je i donijela onu “taman” dozu humora, koja je u trenucima čak bila urnebesna. Iako možda pretjerujem, u trenucima (ne nužno ovog filma) često uspoređujem Millie s mladom Natalie Portman. Veselim se njenoj budućnosti i nadam se da će stvoriti barem jednako uspješnu karijeru.

Slabo šerlokovski

Ono što je bilo razočaravajuće u ovom filmu je to što je u traileru reklamiran kao tipični šerlokovski, samo s njegovom sestrom u fokusu. Međutim, iako je bilo određenog misterija, isti je bio dosta slab. Tako da smo u konačnici dobili tinejdžersku avanturu s dozama Sherlocka. A pitanje kakav je bio Sherlock, to je posebna priča.

Henry Cavill kao Henry Cavill

Iako se ne mogu pohvaliti kao veliki stručnjak karaktera i bitka Sherlocka Holmesa, mogu ga analizirati u uspredbi s nekim dosad viđenim ulogama, ponajviše onom Benedicta Cumberbatcha. I u usporedbi s njim, a i mojim viđenjem tog lika, vjerujem da Henry Cavill nije u potpunosti uhvatio njegov karakter. Nemojte me krivo shvatiti, Henry je odradio dobar posao i čak mi se svidio takav Sherlock, ali ne vjerujem da se on podudara s onim iskonskim. Mnogi gledatelji čak tvrde da je Henry Cavill bio više Henry Cavill nego što je bio Sherlock Holmes. Sve se to naravno ne može staviti na samog glumca, već na scenarij, odnosno kako je lik bio koncipiran. U prijevodu, ako želite vidjeti Cavilla u ulozi klasičnog Sherlocka- nećete moći, a ako želite vidjeti malo drugačiji pogled na poznatog detektiva preporučam da pogledate film.

S druge strane, Sam Claflin u ulozi Mycrofta Holmesa se puno više približio tom liku. Bio je iznimno iritantan, do razine kad ga nakon progovorene riječi ili samo krivog pogleda želite udariti. I vjerujem da je baš zato pogodio samu bit lika.

Helena Bonham Carter i Fiona Shaw dvije su britanske glumice kojima stvarno ne mogu naći mrlju u karijeri. U svaku ulogu u koju su ušle potpuno su izdominirale prostorijom. Iako u ovom filmu nisu imale toliko velike uloge, ono relativno malo ekranskog vremena što su imale u potpunosti su iskoristile.

>> Enola Holmes: Najpoznatiji britanski glumci u filmu o Sherlockovoj sestri (TRAILER)

Razbijanje četvrtog zida

Već smo po traileru mogli primjetiti da će u Enoli Holmes glavni lik često razbijati četvrti zid, odnosno direktno se obraćati publici. Moram priznati da me to više brinulo oko samog filma nego što me brinulo portretiranje Sherlocka, jer je stvarno tanka granica između razbijanja četvrtog zida u Fleabagu Phoebe Waller Bridge i onog kojeg možemo vidjeti u edukativnoj animiranoj seriji Dora istražuje. I dok je tijekom filma ta tanka granica u trenucima krenula pucati, ipak je održala neku ozbiljnost i kvalitetu. Sve pohvale ponovno idu Millie Bobby Brown i naravno ideji da film teče na temelju prepričavanja.

Zaključno, ako tražite šerlokovski tip filma s velikim misterijem, Enola Holmes vam neće sjesti. Međutim, ako tražite opušteni film sa zanimljivom porukom koji potencijalno možete pogledati s cijelom obitelji, mogao bi vam se svidjeti.

Ivana Krmpotić

>> The Glorias: Uskoro novi film o američkoj ikoni feminizma (TRAILER)